Starten met Growth Marketing, zo doe je dat
Of je het nou Growth Marketing of Growth Hacking noemt, het is een onderwerp dat leeft in organisaties. Want snel groeien, wie wil dat nou niet? De vraag is meer: hoe start je met Growth Marketing? In dit blog neem ik je mee in de…
Doormeten van je online branding campagnes op KPI’s die er echt toe doen [longread met 3 concrete oplossingen]
Laten we als online marketeers eerlijk zijn. We hebben een geweldig vak waarin we veel kunnen doormeten en we kunnen vaak mooie (conversie)resultaten rapporteren aan collega of klant. Op het gebied van branding is het volwassenheidsniveau van digital marketing echter nog een stuk minder. Een…
Ook mislukkingen horen erbij: lees er vier van mij
Waarom zie je alleen maar successen op LinkedIn? Als ik naar mijn eigen timeline op dit mooie social media platform kijk is de ruime meerderheid een bericht over een succes. Een geweldige nieuwe carriérestap, weer een trainingscertificaat behaald of het volgende (klant)project met de supergoede…
Samenwerken met (marketing) bureaus: dit is wat ik in 11 jaar heb geleerd
Het uitbesteden van werk aan een bureau betekent (helaas) niet automatisch dat dit ook altijd gebeurt zoals je verwacht. In de afgelopen 11 jaar heb ik (aan de bureau- en klantzijde) diverse ervaringen opgedaan die ik graag met je deel, zodat je het maximale uit…
Wat kunnen we als marketeers doen om de kans op een volgende pandemie te verkleinen?
Geen zorgen, dit is niet alweer een artikel over COVID-19. De insteek van dit blog is juist positief, om de vraag te beantwoorden wat wij als beroepsgroep kunnen doen om de kans op een volgende pandemie te verkleinen. Want nog een pandemie, daar moeten we…
Achterhaal uitstappunten op je site of app met Google Analytics 4
Analyseren waar bezoekers afhaken op je website (of app) is erg waardevol. Hiermee kan je mogelijke momenten in de customer journey ontdekken waarop je de klantbeleving kan optimaliseren. Hoe maak je zo’n analyse in de nieuwste versie van Google Analytics (GA4)? In dit blog deel…
Een mini chatbot in een banner, werkt dat?
Al sinds de komst van de eerste online banner (in 1994, ik was toen zeven jaar oud ;-)) is dit advertentieformat altijd vrij statisch gebleven. Een banner is meestal een aantal geanimeerde plaatjes (of video) met een call to action button. Dat moet interactiever en…
Microsoft Clarity: een gratis Hotjar-alternatief?
Wie wil nou niet zijn website verbeteren om zo meer conversie te behalen uit de bestaande websitebezoekers? Onlangs lanceerde Microsoft de gratis tool Clarity om je hierbij te helpen. Microsoft is natuurlijk geen kleine speler. Dit gegeven gecombineerd met het kosteloze karakter van deze tool…
Zo krijg je weer inzicht in verborgen Google Ads zoektermen
Sinds begin september verbergt Google zo’n 20% tot 60% (!) van alle zoektermen die zijn gebruikt om je Google Ads advertenties te vertonen. Als reden voor het verbergen, wordt privacy als argument genoemd door de zoekgigant. Inzicht in zoektermen is echter onder meer relevant voor…
Wel of niet specialiseren als online marketeer? Vijf overwegingen voor een goede keuze
Al sinds ik als online marketeer werkzaam ben is het een vraag die mij bezighoudt: kan je je als online marketeer het beste specialiseren (in bijvoorbeeld influencer marketing, SEO of social advertising) of als online marketing generalist juist de breedte van de online marketing disciplines…
Start nog deze zomer met de nieuwe versie van Google Analytics (4+ redenen)
Maak je gebruik van Google Analytics? Dan is het tijd om op korte termijn in actie te komen! Het is alweer bijna een jaar geleden dat er een volledig nieuwe versie van Google Analytics is gelanceerd. Alhoewel deze versie – App + Web genaamd- nog…
Check of deze veelgemaakte fouten ook in jouw Google Ads account zitten
Het opzetten en beheren van een Google Ads account is niet eenvoudig. De ontwikkelingen gaan hard en er zijn zeer veel opties om uit te kiezen. Een verkeerde (vooringevulde) instelling is zo aangeklikt. De volgende vijf zaken zie ik in veel Google Ads-accounts misgaan, dus…
MarketingSprint Blog
Op dit blog verschijnen op onregelmatige basis artikelen over (online) marketing en ondernemen. Reacties zijn welkom 🙂
Zoeken
Recente artikelen
- Starten met Growth Marketing, zo doe je dat
- Doormeten van je online branding campagnes op KPI’s die er echt toe doen [longread met 3 concrete oplossingen]
- Ook mislukkingen horen erbij: lees er vier van mij
- Samenwerken met (marketing) bureaus: dit is wat ik in 11 jaar heb geleerd
- Wat kunnen we als marketeers doen om de kans op een volgende pandemie te verkleinen?
Archief
- juni 2022
- maart 2022
- januari 2022
- oktober 2021
- mei 2021
- maart 2021
- januari 2021
- november 2020
- oktober 2020
- september 2020
- juli 2020
- juni 2020
- april 2020
- februari 2020
- januari 2020
- oktober 2019
- augustus 2019
- juli 2019
- mei 2019
- april 2019
- januari 2019
- november 2018
- oktober 2018
- september 2018
- augustus 2018