Doelstelling:
Meer kwalitatief verkeer
Zomaar wat verkeer inkopen naar je website is niet zo moeilijk. Maar waar vind je, zeker als je al langer bezig bent met digital marketing, goede bronnen voor extra kwalitatief verkeer? Het antwoord is eigenlijk heel simpel: daar waar je (potentiële) doelgroep zit. Dit kan soms betekenen dat je op andere punten van de customer journey aanwezig gaat zijn, zoals bijvoorbeeld in de fase pre-oriëntatie. Verder is mijn ervaring ook dat door optimalisatie van targeting en advertenties, er vaak nog ruimte is voor meer traffic (al dan niet budgetneutraal).
Doelstelling:
Een hogere conversie
Voor goede conversieoptimalisatie (CRO) volg ik graag een gestructureerd proces. Zowel voor het verzamelen van ideeën (vanuit veel verschillende perspectieven), het prioriteren van testen en changes als het proces daarna. Want CRO is zoveel meer dan alleen A/B-testen.
Conversieoptimalisatie kent helaas de nodige valkuilen waarbij ik help om deze te vermijden. Daarnaast werk ik graag aan een 'cultuur van groei' waarin afdelings- of zelfs organisatiebreed de kracht van CRO wordt omarmd.
Doelstelling:
Een hogere conversie
Voor goede conversieoptimalisatie (CRO) volg ik graag een gestructureerd proces. Zowel voor het verzamelen van ideeën (vanuit veel verschillende perspectieven), het prioriteren van testen en changes als het proces daarna. Want CRO is zoveel meer dan alleen A/B-testen.
Conversieoptimalisatie kent helaas de nodige valkuilen waarbij ik help om deze te vermijden. Daarnaast werk ik graag aan een 'cultuur van groei' waarin afdelings- of zelfs organisatiebreed de kracht van CRO wordt omarmd.
Doelstelling:
Een hogere ROAS/ROI op je online marketing budget
Afhankelijk van het belang van volume wil je een bepaalde ROI behalen op je digital marketing budget. Is het het huidige resultaat te laag? Ik help je graag deze ratio te verbeteren. Vaak begint dit door de huidige uitgaven te optimaliseren (anders alloceren of verlagen). Daarnaast het is in mijn ervaring ook interessant naar de opbrengsten te kijken in de vorm van gemiddelde orderwaarde en marge per sale.
Doelstelling:
Een hogere retentiegraad en/of CLV
Omdat de impact van terugkerende klanten op het bedrijfsresultaat zo groot is, leg ik hier graag focus op. Dit kan bijvoorbeeld door het optimaliseren van de kanalen en campagnes die de hoogste CLV-klanten genereren, het stimuleren van ambassadeurschap, maar ook door het (her)activeren van inactieve klanten. In de praktijk is het soms een uitdaging alles goed door te meten, graag ondersteun ik ook bij dit aspect van deze doelstelling.
Doelstelling:
Professionaliseren van het online marketing team
Zijn de huidige processen in het team op orde? Wordt er volgens een gestructureerde werkwijze gewerkt of meer ad hoc? Worden de relevante nieuwste technieken en productupdates toegepast of is hier een achterstand? Zijn er specifieke kanalen of werkzaamheden waarvan de resultaten tegenvallen? Zoveel teams, zoveel verschillende ontwikkelingsbehoeften.
Afhankelijk van de achtergrond, ervaring en behoefte van het team(lid) kan ik ondersteunen met trainingen, second-opinions en coaching on the job.
Doelstelling:
Professionaliseren van het online marketing team
Zijn de huidige processen in het team op orde? Wordt er volgens een gestructureerde werkwijze gewerkt of meer ad hoc? Worden de relevante nieuwste technieken en productupdates toegepast of is hier een achterstand? Zijn er specifieke kanalen of werkzaamheden waarvan de resultaten tegenvallen? Zoveel teams, zoveel verschillende ontwikkelingsbehoeften.
Afhankelijk van de achtergrond, ervaring en behoefte van het team(lid) kan ik ondersteunen met trainingen, second-opinions en coaching on the job.
Expertises en Skills
Op basis van mijn ervaring denk ik een goede bijdrage te kunnen leveren aan het realiseren van de genoemde doelstellingen. Hiervoor zet ik graag mijn expertises in. Wat die zijn? Klik snel door!
Doelstellingen waar ik al aan heb gewerkt
Een aantal opdrachtgevers, teamleden en samenwerkingspartners hebben een testimonial geschreven over hoe ik met ze heb gewerkt aan het bereiken van de doelstellingen van verschillende merken. Bekijk ze nu!