Mijn expertises, om jouw doelstellingen te behalen

Het online marketing speelveld is erg breed, ontwikkelt zich razendsnel en kent veel specialisatiemogelijkheden. Waar zit dan mijn focus?
Het beste tot mijn recht kom ik in een opdracht waarbij strategische en hands-on werkzaamheden worden gecombineerd. Hierbij benader ik vraagstukken vanuit een brede online marketing optiek. Bij een flink aantal specialismen (zie hierna) heb ik ervaring tot in de details, bij sommige specialismen haak ik expertise van buitenaf aan (zoals bijvoorbeeld design).

Mijn expertises, om jouw doelstellingen te behalen

Het online marketing speelveld is erg breed, ontwikkelt zich razendsnel en kent veel specialisatiemogelijkheden. Waar zit dan mijn focus?

Het beste tot mijn recht kom ik in een opdracht waarbij strategische en hands-on werkzaamheden worden gecombineerd. Hierbij benader ik vraagstukken vanuit een brede online marketing optiek. Bij een flink aantal specialismen (zie hierna) heb ik ervaring tot in de details, bij sommige specialismen haak ik expertise van buitenaf aan (zoals bijvoorbeeld design).

Mijn:

Online Marketing Strategie

Een goede online marketing strategie kan het verschil maken tussen een succesvolle en een matige of slechte campagne. Bij mij beperkt de beschreven strategie zich tot de essentiële zaken en een beperkte loopduur, gezien de snelle ontwikkelingen in digital. Daar waar nodig gebruik ik bekende modellen (zoals het See, Think, Do, Care-model) om structuur aan te brengen.

SEA & Display

Met behulp van onder meer de juiste strategie, automatisering, het (tijdig) toepassen van nieuwe features en een scherpe focus op de belangrijke basics (bijvoorbeeld zoektermenrapport regelmatig analyseren) is het mij tot nu toe gelukt de ROI/ROAS van elke AdWords of Bing account te verhogen. Ervaring met 100+ accounts en jaarbudgetten van > €3 miljoen.

SEO

Alhoewel door het pushen van SEA door Google de relatieve waarde van SEO afneemt, is het nog steeds een heel relevant kanaal waar met de juiste focus en investering een goede ROI gehaald kan worden. Bij SEO focus ik mij altijd op de lange termijn optimalisatie (voor duurzaam resultaat), niet op trucjes voor korte termijn winst (met alle risico's van dien).

Facebook & LinkedIn advertising

In de praktijk hoor ik vaak dat de ROI van de inzet op deze kanalen achterblijft bij bijvoorbeeld Search en E-mail. Met de juiste content, targeting en doelstelling is echter voor bijna elke doelgroep een goed resultaat te behalen op deze veelgebruikte platformen. Bij de meeste opdrachtgevers heb ik succes met een mix van ‘evergreen/always-on’ en periodieke campagnes (bijvoorbeeld seizoen- of actiegebonden).

Training en coaching

Hoe leuk! In een dag(deel) een online marketing team trainen op een relevant onderwerp (kunnen alle onderwerpen van deze pagina zijn). Mijn trainingen zijn altijd een combinatie van een deel theorie (alleen het nodige) en een deel praktijk. Door te doen blijft het geleerde immers het beste hangen en is het direct toepasbaar in de praktijk. Voor sommige ontwikkelingsvraagstukken is 1-op-1 coaching en begeleiding beter geschikt, hiervoor kan ik een (korter of langer) traject verzorgen.

Leadgeneratie

De basis van goede leadgeneratie begint bij de strategie. Hoe ziet een goede Marketing Qualified Lead (MQL) en een Sales Qualified Lead (SQL) er idealiter uit? Wat is het lead nurturing proces na het verwerven van de leads? En kunnen we de leads ook binnenhalen via bijvoorbeeld Facebook en LinkedIn met Leads Ads? Een aantal voorbeelden van belangrijke vragen om te beantwoorden, waarna het werven van de juiste leads tegen de juiste CPL een stuk makkelijker wordt!

Marketing automation

Een goede marketing automation strategie gaat veel verder dan alleen het automatisch versturen van e-mails. Veel aandacht gaat vaak uit naar de (aan te schaffen) software voor marketing automation, de crux zit hem in mijn ervaring echter net zo goed in het traject daarna. Welke content voor welke doelgroep op welk moment in de customer journey? En wanneer een sms, een mail en wanneer een telefoontje? Graag help ik je organisatie bij het maken van deze keuzes (en natuurlijk bij de implementatie ervan)!

Scroll verder voor meer expertises!

Kopje koffie drinken?

Wil je meer weten? Samen sparren over de mogelijkheden? Ik kom graag een kopje koffie (bij voorkeur cappuccino 😉 met je drinken! Gebruik onderstaande CTA-knop en neem contact met mij op.

Scroll verder voor meer expertises!

Kopje koffie drinken?

Wil je meer weten? Samen sparren over de mogelijkheden? Ik kom graag een kopje koffie (bij voorkeur cappuccino ;-)) met je drinken! Gebruik onderstaande CTA-knop en neem contact met mij op.

Conversie- en customer experience optimalisatie (CRO/CXO)

De meeste toegevoegde waarde kan ik bieden in een organisatie waar er geloof is in de kracht van website-/conversieoptimalisatie (of misschien beter customer experience optimalisatie, CXO) en waar de behoefte is dit op een gestructureerde manier te integreren in de organisatie. Mits op de juiste manier aangepakt, kan deze methodiek leiden tot een cultuur van groei binnen de gehele organisatie. Super waardevol!

Analyses en advisering op basis van data

Het verzamelen van (juiste) data is één ding, het analyseren van de gegevens en omzetten naar inzichten en adviezen op basis van die gegevens is nog veel belangrijker. Ik ben gewend veel verschillende databronnen (van bijvoorbeeld Google Analytics, Hotjar, Formisimo, en interne sales & costdata) gezamenlijk te analyseren en hierbij de hoofd- en bijzaken snel van elkaar te scheiden. Vaak zijn er direct concrete inzichten en adviezen te halen. Soms zijn aanvullende analyses en onderzoeken nodig.

Online branding

Een goede online branding campagne om je merk (met de juiste merkassociaties) tussen de oren van je doelgroep te krijgen, gaat zoveel verder dan CPM of CPV. Bij voorkeur meet ik online branding door op de belangrijkste KPI’s, zoals uplift in (spontane/geholpen) merkbekendheid, maar ook de impact op merkassociaties. Daar waar mogelijk maak ik ook graag gebruik van de synergie-effecten met andere (ATL) uitingen.

Online Marketing Innovatie

Artificial Intelligence, Machine Learning, Snapchat Advertising, Marketing Automation en chatbots. Zomaar een paar recentere voorbeelden van innovaties binnen online marketing. Graag help ik organisaties om hierin keuzes te maken. Met welke innovaties ‘móet’ je eigenlijk wel mee, welke zijn interessant om te testen binnen een business case en welke innovaties kan je beter (voorlopig) aan je voorbij laten gaan? Ik ondersteun graag bij de juiste interpretatie van online marketing innovaties en trends.

Mijn beste USP's 😉

Daarom MarketingSprint - Freelance Online Marketing

Het klinkt misschien als een gekke USP, maar veel tijd binnen digital marketing wordt besteed aan randzaken, overbodige rapportages en het gebruik van veel jargon. Ik ga liever voor een pragmatische aanpak, met het vizier op het belangrijkste doel: resultaat!

Mede dankzij mijn Master in Marketingmanagement overzie ik het totale marketingspeelveld en de impact van bepaalde keuzes (zowel op korte als lange termijn) binnen een organisatie goed. Dit stelt mij in staat een goede balans te vinden tussen snelle sales en customer lifetime value (CLV).

Het klantperspectief is heel vaak relevant bij het oplossen van een marketinggerelateerd vraagstuk. Alhoewel het wellicht voor de hand lijkt te liggen, valt het mij op dat de doelgroep in de praktijk regelmatig niet betrokken wordt bij het beantwoorden van deze vragen. Terwijl dit vaak wel erg goed werkt en in mijn ervaring vaak zelfs tot meer inzichten buiten de initiële onderzoeksscope leidt.

Omdat er in het leven meer is dan (nog) meer geld verdienen, besteed ik zo’n 10% van mijn werktijd aan het op digital marketing gebied ondersteunen van een aantal non-profit organisaties (vrijwillig of tegen een sterk gereduceerd tarief). Erg leuk en inspirerend om te doen!