Opdrachtgevers en referenties
Sinds mijn afstuderen in 2010 heb ik voor vele mooie merken mogen werken, zowel aan bureau- als klantzijde. Het gaat hierbij zowel om landelijke als regionale partijen, corporate en middelgrote organisaties en enkele non-profits. Al deze merken hebben één overeenkomst: ze focusssen op B2C. Dit is dan ook mijn favoriete doelgroep :).
Een aantal opdrachtgevers, teamleden en samenwerkingspartners hebben een testimonial over het samenwerken met mij geschreven, lees ze hieronder!
Opdrachtgevers en referenties
Sinds mijn afstuderen in 2010 heb ik voor vele mooie merken mogen werken, zowel aan bureau- als klantzijde. Het gaat hierbij zowel om landelijke als regionale partijen, corporate en middelgrote organisaties en enkele non-profits. Al deze merken hebben één overeenkomst: ze focusssen op B2C. Dit is dan ook mijn favoriete doelgroep :).
Een aantal opdrachtgevers, teamleden en samenwerkingspartners hebben een testimonial over het samenwerken met mij geschreven, lees ze hieronder!
Kenmerken
Mijn ideale opdrachtgever is...
Ambitieus
Een gezonde dosis ambitie geeft een opdracht de nodige drive
Zich bewust van korte én lange termijn
De juiste balans tussen snelle sales en customer lifetime value (CLV)
Open voor nieuwe ideeën
Stilstand is achteruitgang, zeker in digital marketing
Resultaatgericht
Met focus op de juiste KPI's, kom je daar waar heen wilt
Wat anderen over mij zeggen
Testimonials (deel 1)
Mark le Noble
“Met David ben ik gaan samenwerken in de rol van Online Marketing Consultant (bij Oogst) in de tijd dat hij werkzaam was bij NCOI Groep, aan de klantzijde. In het begin van de samenwerking lag de focus op het verbeteren van de ROI. Vanuit deze sterke basis werd ook de groei van de organisatie steeds belangrijker. Daarnaast moesten er processen in de organisatie verbeterd worden om een hoger niveau te halen. We hebben hierin belangrijke resultaten gehaald, onder meer verbetering van de ROI, groei in omzet, verbetering van processen en een verhoogd kennisniveau van het interne online marketing team bij NCOI.
David heeft een hoog kennisniveau van online marketing, is kritisch maar rechtvaardig, sociaal, hij denkt vanuit de klant en is kwaliteitsgericht. Ook is hij goed op de hoogte van de laatste ontwikkelingen in zijn vakgebied. Dat maakt hem een fijne sparringspartner. Daarom zou ik aanraden om met hem samen te gaan werken. Ook omdat hij ambitieus is en zich vanuit doelstellingen inzet voor een maximaal resultaat.”
Petra Paasschens
"Utrechts Landschap werkte al enige tijd met David, voordat ik er kwam werken. Ik hoorde positieve geluiden over jouw werk rondom de ontwikkeling van de nieuwe website in die tijd en het opzetten van Google Grants/AdWords. Later heeft dit een nog meer professionele vorm gekregen. David beheerst alle stappen van de processen en weet wat hij doet. Een serieuze gesprekspartner met enorm veel kennis. Hij weet zijn kennis op prettige wijze te delen en over te dragen.
David weet het beste resultaat uit iedere euro te halen. Hij stelt bij wanneer nodig, test, en informeert de klant op tijd. Hij houdt zich keurig aan planningen en afspraken. Ook verrast hij steeds weer met nieuwe kennis. Utrechts Landschap is een serieuze speler geworden in het online netwerk, dankzij de kracht van onze doorlopende Google Grants/AdWords inspanningen. Ook via de Facebook promoties weet David precies de juiste doelgroepen te bereiken.
Ik werk graag met David, omdat hij geduldig, secuur en verrassend te werk gaat. Ook is hij altijd goed bereikbaar, denkt hij mee met de klant en schakelt hij snel.Samenwerken met David zou ik aanraden omdat hij jouw organisatie echt verder helpt. Steeds weer verbeteren de online resultaten en marketingcampagnes dankzij de praktische én creatieve hulp van David. Hij kan goed zelfstandig werken, maar is ook zeker van grote meerwaarde als hij aansluit in een projectgroep. Hij vormt hiermee echt een fantastische partner voor Utrechts Landschap!"
Jeroen Bertrams
“Bij ONVZ hadden we behoefte aan een Senior Online Marketeer die naast goed strategisch inzicht ook beschikte over zeer uitgebreide praktische kennis. Samen met David heb ik gewerkt aan het opzetten, beheren, en analyseren van de online campagne voor ONVZ zorgverzekeraar. David was daarbij van groot belang bij het opzetten en analyseren van alle SEA activiteiten en het analyseren van de prestaties van de gehele campagne. Naast de campagne heeft David zorg gedragen voor het projectmanagement én de uitvoer van een grote website conversie.
Het was een uitstekende samenwerking waarbij gestelde doelen steeds zijn behaald. David kenmerkt zich door een mix van strategische kennis en praktische aanpak. Hij werkt snel en is bijzonder pro-actief!"
LECTRIC
Docent Online Marketing Trainingen
Sinds 2018 ben ik actief als docent voor LECTRIC, een opleider op het gebied van marketing & communicatie. Deze opleider richt zich uitsluitend op werkenden en daarom staan ook alleen docenten uit de praktijk voor de klas. Het is erg gaaf om je kennis met andere (leergierige) studenten te delen en lesgeven houdt je scherp!
NCOI Opleidingen
Lid Werkveldcommissie Marketing
In 2017 ben ik gevraagd plaats te nemen in de Werkveldcommissie voor de marketingopleidingen van NCOI Opleidingen. In deze commissie zitten een tiental ervaren professionals uit verschillende hoeken van het werkveld. Tijdens een paar bijeenkomsten per jaar geven we informatie over wat er in de praktijk speelt en geven we advies over hoe trends en ontwikkelingen kunnen worden toegepast in de opleidingen van NCOI.
Wat anderen over mij zeggen
Testimonials (deel 2)
Roy van Ammers
“Bij VillaVibes single reizen zochten we iemand die goed kan meedenken, die makkelijk communiceert en snapt dat het uiteindelijk draait om resultaat. David is zo'n persoon. Samen met David proberen we zoveel mogelijk reizen te verkopen tegen zo laag mogelijke advertentiekosten. Een goede ROAS behalen is daarbij het uitgangspunt, maar er is ook de mogelijkheid om af en toe zaken te testen. Een mooi resultaat dat we hebben behaald afgelopen jaar, is dat we met een gelijkblijvend budget hebben we afgelopen jaar circa 25% meer verkopen hebben gerealiseerd via Google Adwords.
Wat mij aanspreekt in de samenwerking met David is dat hij goed kan luisteren, resultaat gedreven is en hij het elke maand beter doen wil doen dan de vorige! Als bedrijf zoek je eigenlijk iemand die echt onderdeel is van je marketingteam. Die met jouw geld omgaat alsof het zijn eigen budget is. Bij David ben je hiervoor aan het goede adres. De wereld van online marketing experts is een jungle. Veel partijen komen met mooie beloftes vooraf - maar eenmaal in de praktijk komt hier weinig van terecht. Wellicht realiseren ze een hogere conversie - maar hun eigen kosten maken dit vaak niet goed. Bij David valt hier goed over te praten en hij laat goede resultaten zien in de praktijk.“
Cherelle Akerina
“Vanaf het begin dat ik bij NCOI kwam zijn wij gaan samenwerken in een team (ik als Junior en David als Senior Online Marketeer) en waren we samen verantwoordelijk voor de online marketing voor een aantal merken van NCOI Groep. Samen hebben we gewerkt aan omzetgroei, groei in kwalitatief verkeer naar de website, groei in verschillende conversietypen, het continue verbeteren van user experience van de website en specifieke SEA- en SEO KPI's.
Dankzij de samenwekring met David heb ik zowel op zakelijk als op persoonlijke ontwikkelingsvlak resultaten behaald. Een aantal belangrijke zakelijke resultaten: Het behalen van de targetdoelstellingen van onze merken voor wat betreft conversies en omzet en het succesvol realiseren van een volledig redesign van hoofdmerk NCOI. Hier kijk ik met trots op terug. Ook heb je mij gecoachet op persoonlijk vlak, vooral door ‘training-on-the-job’. David wil oprecht mensen leren en verder helpen. Altijd als ik een vraag stelde, kreeg ik daar antwoord op, maar soms kreeg ik dan ook de vraag: “En heb je dan ook al hier aan gedacht?” Hij kijkt altijd naar het grotere plaatje en dat kon ik altijd waarderen.
Samenwerken met David betekent inzet, betrokkenheid en verantwoordelijkheid - als hij ergens voor gaat, dan gaat hij er echt voor. Dit vond ik prettig samenwerken omdat hij, net als ik, lichtelijk perfectionistisch is. Door kritisch naar zaken te kijken zorgden we ervoor dat zowel grote projecten als kleine optimalisaties zoveel mogelijk naar behoren verliepen. Werken met David ga je waarderen vanwege zijn kennis en ervaring. Zijn ruime ervaring met daarbij zijn intrinsieke motivatie voor online marketing maakt dat hij een goede sparringspartner is. Daarnaast weet hij de nieuwste updates van o.a. Google als eerst, soms vraag ik mij af of hij niet stiekem ook daar werkt… Tot slot gooit hij er graag een grapje er in. Soms maakt hij slechte grappen, dan moet je gewoon even meelachen 😉”
Peter Woudenberg
“We zochten bij Minescape iemand die ons kon helpen om op online marketing gebied de volgende stap te maken. Iemand met veel hands-on ervaring en de competenties om dit te vertalen naar tactisch en strategische mogelijkheden voor Minescape. Al snel tijdens kennismaking met David zag ik dat hij een persoon was met veel inhoudelijke kennis en met de competenties om tactisch en strategisch te denken.
Dat online marketing de passie van David is, is ook in de praktijk snel gebleken. Hij heeft veel kennis van de verschillende online marketing activiteiten, waarbij hij door middel van zelfstudie de nieuwe ontwikkelingen bijhoudt en toepasbaar maakt. David heeft daarbij een goede, betrokken houding. Hij denkt mee in nieuwe oplossingen en toevoegingen aan onze dienstverlening. Hierin toont hij veel initiatief, ook stimuleert hij collega’s om tot oplossingen te komen voor onze klanten. Zo is hij een coach voor de leden van het online marketing team.
Met dat online marketing team zijn we in 2018 flink gegroeid qua campagnes en mediabudget. Hierin heeft David een belangrijke rol gespeeld, door het voorop stellen van resultaat en het stellen van de juiste prioriteiten. Het helpt hierin dat hij besluitvaardig is, zowel richting intern als extern. Hij stelt hiervoor de juiste vragen, en is zeer klantgericht in zijn denken en doen. Daarnaast is hij erg communicatief en heeft hij goede presentatievaardigheden. “Kan niet” komt bij David niet voor, daarom zou ik hem zeker aanbevelen voor een opdracht. David gaat altijd op zoek naar de beste oplossing voor een vraagstuk. Voor ieder probleem is een oplossing. Hij kan uitstekend binnen online marketing schakelen op operationeel-, tactisch- en strategisch niveau. Met de analytische vaardigheden, kan David voor iedere opdrachtgever de pijnpunten in kaart brengen en de juiste oplossing hiervoor aanbieden.”
Kopje koffie drinken?
Wil je meer weten? Samen sparren over de mogelijkheden? Ik kom graag een kopje koffie (bij voorkeur cappuccino ;-)) met je drinken! Gebruik onderstaande CTA-knop en neem contact met mij op.
Kopje koffie drinken?
Wil je meer weten? Samen sparren over de mogelijkheden? Ik kom graag een kopje koffie (bij voorkeur cappuccino 😉 met je drinken! Gebruik onderstaande CTA-knop en neem contact met mij op.